čtvrtek 1. ledna 2015

Novoroční speciál s trochou inspirace do příštího roku



Na závěr roku bych se s vámi ráda podělila o dvě inspirativní setkání. Na procházce v parku jsme jednou s naším známým z Indie potkali maminku se dvěma dětmi. Zhruba pětiletá překrásná holčička stále pobíhala kolem, a když jsem mu řekla, jak se mi holčička líbí, odvětil, že by si ji také rád pochoval. Jediné co mě v tu chvíli pod vlivem české kultury blesklo hlavou, že v roli té matky, bych cizího dospělého muže, který chce chovat moje dítě, asi automaticky považovala při nejmenším za podivína.  Podle kamarádova vyprávění je v Indii přístup zcela jiný. A matka by zájem cizích lidí o její dítě brala jako velkou poklonu. Rovněž prý není neobvyklé, že např. při cestě vlakem si s dítětem hrají různí cizí lidé. To mi bohužel přijde, že v Čechách, nebo alespoň v Praze, tak trochu vymizelo.

Druhý příběh je trochu z jiného soudku. Jde o setkání s Čechem, který do Sydney přijel na kole a to až z Plzně. Přeletěl oceán mezi Asií a Austrálií a několik nebezpečných území, drtivá většina jeho cesty však byla čistě cyklistická záležitost. 

 Obrázek 1: Šnek na cestách
V sedle kola strávil 14 měsíců a ujel přes 16 000 kilometrů. Jaroslav Král neboli Šnek navzdory diagnostikované vážné srdeční vadě, která mu neumožňovala v prvních letech života téměř žádný pohyb, je aktuálně na cestě kolem světa na kole. Se sloganem „Není kopec, který bych nevytlačil“ procestoval při minulých cestách celou Evropu, přejel Alpy a dojel do Maroka. Se zanedbatelným rozpočtem přespává převážně pod širákem, ve stanu, nebo u lidí, které potká cestou a nabídnou mu nocleh. Šnekova neuvěřitelná vytrvalost a cílevědomost mě utvrdila v tom, že když člověk něco opravdu chce, je lepší hledat způsoby, jak toho dosáhnout, než ztrácet čas stížnostmi na osud a hledat důvody, proč něco nejde. Šnek se aktuálně zdržel v Sydney a zvažuje, zda cestu ukončí po objetí půlky zeměkoule nebo se mu podaří nastřádat dostatek prostředků, aby v cestě pokračoval. I kdyby se Šnekovi podařilo dojet na kole „pouze“ z Česka do Austrálie, je to obdivuhodné. Pokud Vás jeho příběh zaujal a rádi byste ho podpořili, můžete si např. zakoupit filmy o jeho cestování nebo sponzorovat některé z jeho kilometrů. Více informací a Šnekův článek pro náš blog naleznete níže.

Do nového roku všem přejeme co nejméně předsudků a zažitých stereotypů, hodně splněných snů a především dostatek síly si za nimi jít. A Šnekovi moc držíme pěsti, aby si ve svém cyklistickém deníku mohl odškrtnout i cestu kolem druhé poloviny zeměkoule.

Tož tak. Jako obvykle děkujeme všem čtenářům za přízeň a za dva týdny již opět v neděli (11. ledna) se můžete těšit na díl s názvem Šokující fakta o australské fauně aneb klokani a další potvory s vakem. Budeme vděční za veškeré dotazy, náměty a komentáře.

M+R

Jaroslav (Šnek) Král pro Australský deník:

„Je mi ctí doplnit tato krásná a čtivá slova. Ano je to tak, na „Cestu“ jsem vyrazil 11. května 2013. Dnes v Sydney po 16 704 km a devatenácti měsících putování přemýšlím, co dál. Projel jsem sice flák světa (13 zemí - Česká Republika, Slovenská Republika, Ukrajina, Moldávie, Bulharsko, Turecko, Irán, Srí Lanka, Indie, Nepál, Thajsko, Malajsie, Austrálie) a i přestože jsem zažil neskutečné příběhy a spoustu věcí se při putování naučil, v těchto dnech nevím, jak dál. Pokud se snažím přemýšlet rozumem, prostě hlavou, tak se začínám bát, že předčasné ukončení cesty se nezadržitelně blíží. :-( V lednu tady v Sydney ukončuji první semestr študování anglického jazyka a pak mě čekají pětitýdenní prázdniny. Bohužel se mi ale zatím nepodařilo najít pořádně placený job, tak netuším, jak vydělám na další semestr a studentská víza jsou v tuto chvíli bohužel mojí jedinou možností. Nedej bože, že bych konečně začal šetřit na další putování. Co se týče konta, tak jsem úplně vycucán. Sotva platím nájem a na to jídlo už moc nezbývá.  Tady v Sydney jsem tak trochu narazil. Čekal jsem, že rozjezd vydělávající etapy mé cesty tu bude krapet rychlejší. Ale na druhou stranu jsem přeci Šnek, no ne? :-)

Za veškerou podporu předem děkuji a Marušce, Radkovi i všem čtenářům Australského deníku přeji hodně štěstí v roce 2015.“

Jaroslav (Šnek) Král

Užitečné odkazy:

FB stránka o filmu - „Země je kulatá 1 – Jedu si svůj sen!“ s možností zakoupit film
https://www.facebook.com/pages/Země-je-kulatá-Jedu-si-svůj-sen/771429912897020?fref=ts


Webové stránky o cestě www.zemejekulata.cz , v sekci „Váš kilometr“ najdete číslo transparentního účtu, kde je možno přispět na moji cestu koupí konkrétních kilometrů na přání

A odkaz na samotný účet 


FB osobní profil - Jaroslav Král Plzeň
https://www.facebook.com/jaroslav.kral.58

Žádné komentáře:

Okomentovat